15 februari 2013

Hej Radar Magazine!

Ämne: Olämplig bild 
Till: namn@radarzine.com

Hej, 
Jag mailar med anledning av en bild jag hittat hos en av Radar Magazines bloggare. Eftersom bloggaren ifråga (Daniel Jouseff) stängt av kommentarsfunktionen får jag vända mig direkt till dig. Bilden finns här: http://radarmagazine.se/danieljouseff/2013/02/15/1028/ och är i mitt tycke grovt sexualiserande och kvinnoförnedrande. 

På vilket sätt är det lämpligt att låta denna bild finnas publicerad på Radar Magazine? Och på vilket sätt är det lämpligt att låta bloggare stänga av kommentarsfunktionen och därigenom hindra läsare från att kommentera och/eller kritisera? Ska läsarna vara passiva mottagare och liksom kvinnan på bilden bara tacksamt ta emot och svälja allt som erbjuds? 

Jag vill gärna höra hur ni på Radar Magazine ser på detta. 
Rebecka

-----

Och som ett förtydligande: Min mening är inte att moralisera över lämpligt och olämpligt sex, eller sex överhuvudtaget. Hade "filthy artist, fuck me in the ass" varit ett citat i t ex en film hade det varit en annan sak, då hade den som uttalat orden gjort en aktiv handling. I det här fallet blir tidningsbokstäverna och den ditritade kuken ett sätt att tillskriva kvinnan på fotografiet denna önskan; hon ska vilja säga detta. Det här är givetvis bara min tolkning av bilden. Eftersom vi på Diamantfabriken tror på att ha en öppen diskussion förvägrar vi inte våra läsare att uttrycka sina egna åsikter, så jag frågar er; hur tänker ni om detta?

[Klickbar]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar