30 januari 2013

Dagens outfit

Att börja använda kalsonger är det bästa som hänt min snippa. Jag ska förklara varför.

En av mina bästa vänner är man och kalsonganvändare. De två sakerna brukar ju ofta gå hand i hand, liksom jag som kvinnoperson enbart använder trosor, fram tills nu vill säga. Det är egentligen mycket märkligt nu när jag insett hur otroligt mycket bekvämare det är med underkläder ämnade för män, jag fick nämligen låna ett par av ovan nämnda vän. Och fru gudinna, vilken känsla! Det skaver inte! Det skär inte in någonstans! Det blir inte så där varmt som det kan bli av åtsittande kläder i underlivsregionen! Det har väl knappast undgått någon att underliv - alla underliv - mår bra av luft och vädring. "Sov naken", "tvätta inte med parfymerad tvål", uppmuntras vi av ungdomsmottagningar och gynekologer, för annars kan en få svamp. Så varför ser de flesta underkläder riktade till kvinnor ut så här?


Och nu valde jag en bild på snälla bomullstrosor och inte en på panties i svampframkallande syntetmaterial. Okej, alla får inte svamp av syntet och det är givetvis individuellt vilken modell på underkläderna en gillar men jag försöker peka på något här. Att underkläder riktade till män ser ut så här:



Oookej, nu har feminismen gått för långt. Förnekar den att könsORGANEN är olika utformade? Nej och ja, jag fattar väl att snippor och snoppar ser olika ut och kräver olika utrymme. Men precis som snoppen ofta behöver mer utrymme än snippan, behöver snippan mer luft än den kan få i ett par tight åtsittande trosor. Kanske var det just det Bridget Jones hade insett när hon drog på sig sina så kallade granny panties.


Trist bara att hon skulle bli till åtlöje när hon kommit på något så genialt. Och då är hon ändå en fiktiv karaktär, hur smart tror ni att jag känner mig när jag först vid 22 års ålder inser det briljanta med att par större underbyxor?

Hur som helst, slutligen är det dags för den dagens outfit-bild som inläggsrubriken skvallrar om:


Dagens outfit. Eller dagens utfitta, om en så vill. Dagens tips är det oavsett.

1 kommentar:

  1. Du använde faktiskt kalsonger redan som femåring!
    Jag fick en felleverans från ett postorderföretag, skulle ha varit trosor till dig men istället kom det "pojk"kalsonger - som det så fint stod på paketet.
    De fick du använda!

    SvaraRadera